Jak przebiega leczenie kanałowe?

leczenie kanałowe

Jak przebiega leczenie kanałowe?

Leczenie kanałowe jest powszechną procedurą stomatologiczną stosowaną w leczeniu różnych problemów w jamie ustnej. Polega ono na usunięciu zainfekowanej lub uszkodzonej tkanki z kanału korzeniowego zęba. Najważniejsze etapy leczenia endodontycznego obejmują oczyszczenie i ukształtowanie kanału korzeniowego, wypełnienie kanału i uszczelnienie zęba.

Najważniejsze etapy leczenia endodontycznego

Pierwszym etapem leczenia endodontycznego jest oczyszczenie i ukształtowanie kanału korzeniowego. Podczas tego etapu stomatolog używa specjalistycznych narzędzi do usuwania wszelkich zainfekowanych lub uszkodzonych tkanek z kanału korzeniowego. Następnie lekarz wypełnia kanał korzeniowy materiałem wypełniającym. W większości przypadków leczenie kanałowe wymaga jedynie dwóch wizyt w gabinecie. Przed jego wdrożeniem konieczne jest jednak wykonanie RTG zębów, w celu oceny stanu kanałów i stopnia zainfekowania miazgi.

Czym jest leczenie kanałowe pod mikroskopem?

W „Klinice Uśmiechu” w Łodzi wykonujemy leczenie kanałowe pod mikroskopem. To nowoczesne metoda, która pozwala dokładnej zobaczyć, oczyścić i wypełnić konały korzeniowe. Precyzja jest w tym przypadku ważna, gdyż jest to jeden z najbardziej skomplikowanych zabiegów stomatologicznych. Wszystko to wpływa na jakość leczenia i pozwala skrócić czas procedury.

Leczenie kanałowe może być bezbolesne

Leczenie kanałowe jest bezbolesne, jeśli zostanie wykonane prawidłowo przez doświadczonego stomatologa. Przed rozpoczęciem zabiegu stomatolog wykorzystuje odpowiednio dobrany do potrzeb pacjenta środek znieczulający. Korzysta też ze specjalnych narzędzi i technik, aby zapewnić pacjentowi jak największy komfort podczas zabiegu. Z pomocą przychodzą również nowoczesne technologie, takie jak leczenie kanałowe pod mikroskopem.