W jakim wieku powinna mieć miejsce pierwsza wizyta u stomatologa?

pierwsza wizyta u stomatologa

W jakim wieku powinna mieć miejsce pierwsza wizyta u stomatologa?

Wielu rodziców zastanawia się, kiedy udać się z dzieckiem na pierwszą wizytę u stomatologa. Zasadniczo im wcześniej, tym lepiej. Szczególnie polecane są wizyty adaptacyjne, podczas których maluch może bez żadnego stresu zapoznać się z gabinetem i lekarzem, a rodzice dowiedzieć więcej na temat higieny jamy ustnej.

Dziecko u dentysty po raz pierwszy

Do stomatologa najlepiej udać się z dwuletnim dzieckiem, nawet jeśli nie pojawiają się żadne problemy z uzębieniem. Później zalecane są systematyczne wizyty kontrolne. Jednak wizytę adaptacyjną można zaplanować wcześniej, nawet ok. 12 miesiąca życia. Jeśli szukasz stomatologa dziecięcego w Łodzi, zapraszamy do naszego gabinetu. Nasi lekarze mają spore doświadczenie w pracy z najmłodszymi pacjentami i wiedzą, jak zadbać o ich komfort i dobre samopoczucie nawet w fotelu dentystycznym.

Kontrolowanie uzębienia od najmłodszych lat

Profilaktyczne kontrolowanie uzębienia od najmłodszych lat jest bardzo ważne, ponieważ tylko dzięki temu można możliwie jak najwcześniej wykryć ewentualne nieprawidłowości w rozwoju zębów i wdrożyć natychmiastowe działania. W wielu przypadkach to właśnie dzięki temu pacjenci nie muszą w przyszłości poddawać się skomplikowanym i kosztownym zabiegom. Leczenie wielu wad zgryzu jest po prostu znacznie skuteczniejsze u małych dzieci i daje lepsze rezultaty.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że zęby mleczne również są narażone na próchnicę, która bez stosownego leczenia może doprowadzić nie tylko do dolegliwości bólowych, ale i poważniejszych konsekwencji. Zbyt wczesna utrata zębów mlecznych wiąże się z ryzykiem zahamowania rozwoju szczęk i nieprawidłowego wyrzynania zębów stałych.

Stomatologa dziecięcego warto odwiedzać profilaktycznie oraz gdy pojawią się niepokojące objawy, np. problemy z ząbkowaniem.